Finalna utrka prvenstva Kupa povijesnih automobila na kišnom Grobniku za Kaštelana Damira Bedalov završila na najbolji mogući način, ostvarenom trostrukom krunom, zapravo je osvojio sve što se da u kategoriji.
Imao je najbolje ostvareno vrijeme i prvo mjesto u utrci, a kroz sezonu je skupio i najviše bodova (116) iz devet utrka koje su se vozile ove godine. Što znači i prvo mjesto u ukupnom poretku među 25 vozača, te prvo mjesto klupski kao „SPLITSKI AUTO KLUB“ među osam klubova iz cijele Hrvatske koji su se natjecali u ovogodišnjem Kupu povijesnih automobila - kategorija Točnost.
Prošle je godine ostvareno drugo mjesto u ukupnom poretku, tako da je ove godine iskustvo igralo veliku ulogu u svim utrkama. Prije zadnje utrke na Grobniku nije se ipak znalo kako će se rasplesti borba za vrh. Bitka je bila između Bedalova i iskusnog lisca trkališta, Zlatka Brozovića.
Bilo je napeto na Grobniku do samog kraja. Bedalov je prije ove utrke imao pet bodova prednosti ispred Brozovića, što nije bio garant titule. Lošiji dan na Grobniku za Kaštelanina, dobar za Brozovića i poredak se mijenja.
No, ništa od lošeg dana, Bedalov je i u završnoj trci pokazao formu koju je imao veći dio sezone te je i službeno postao prvak države u prvenstvu HAKS kup povijesnih automobila.
Splitski Auto Klub je pak prije zadnje utrke imao isti broj bodova kao i Belson Nostalgija (149 bodova), a Jakov Jukić je bio spriječen i nije mogao doći na Grobnik. Belson Nostalgija i Pelješac Racing (136 bodova) došli su s po tri vozača, bodovi im se zbrajaju, tako da su bili i favoriti za titulu. No, nekad se tako namjesti, Bedalov je s prvim mjestom osigurao da Splitski Auto Klub 169 bodova, Belson Nostalgija 166 bodova, a Pelješac Racing 165 bodova. Tako i timska titula ode u ove krajeve.
Upitali smo Bedalova kako je iz njegove perspektive izgledala sezona te koji su ciljevi za sljedeću.
"Ovogodišnja trkaća sezona je bila od početka uspješna. Od ukupno devet utrka koje su se vozile u cijeloj Hrvatskoj, ja sam odvozio njih osam. Na skoro svakoj bio na postolju među prva dva vozača. Prošlogodišnje natjecanje je donijelo potrebno iskustvu za osvajanje titule državnog prvaka u ovoj godini.
Ovogodišnji cilj je ostvaren, a za iduću sezonu nije prioritet osvojiti prvenstvo, nego uživati u druženju s kolegama s kojima smo se u ove dvije godine i sprijateljili, te uključiti i ostale vozače oldtimera da se okušaju u ovoj zanimljivoj disciplini. Također je plan voziti pojedine utrke i s ostalim 50-godišnjim oldtimerima iz moje kolekcije Opel GT 1900 (1971. god.), Opel Manta A GT/E (1972.god.), Opel Ascona A SR (1974.god.), te možda i još ponekim zanimljivim, ali neka to bude iznenađenje."
Napomenimo da je ovo posebna kategorija, u kojoj nije bitna brzina nego da dvije vožnje budu u što bližem ostvarenom vremenu. Kad smo već bili kod automobila, zanimalo nas je kako je bio zadovoljan svojim ovosezonskim odabirom.
"Sve utrke su vožene s 32 godine starom Ford Fiestom XR2i koja se pokazala kao vrhunsko vozilo i izdržala je sva naprezanja i vožnje do dalekih destinacija po cijeloj Hrvatskoj. Oldtimere se jednostavno mora voljeti, jer smo svi navikli na nova vozila koja pružaju luksuz i komfor već u nižim kategorijama, kojeg baš i nema kod 30, 40 ili 50 godina starih ljubimaca koji su se natjecali u ovom prvenstvu."
Čestitke još jednom na odlično odrađenih sezoni, Kaštela su pokazala da imaju adute i u automobilizmu.
Foto: DB/DB