ALTERNATIVA STVARNIM TRŽNICAMA
Iako su nadležni u Nacionalnom stožeru upravo donijeli odluku, kojom ostavljaju mogućnosti za rad pojedinih zelenih i ostalih tržnica, ograničavanje kretanja i prestanak rada tržnica na kakve su građani navikli, donijelo je niz problema, građanima nedostatak domaćih i svježih proizvoda, a poljoprivrednim proizvođačima nemogućnost plasmana istih. Upravo iz tog razloga u pojedinim gradovima Hrvatske s radom su započele on line tržnice pa je tako prije nekoliko dana zaživjela i Tržnica Kaštela, pokrenuta na Facebooku.
Jedan od inicijatora i osnivača grupe Tržnica Kaštela je mladi kaštelanski poduzetnik Tomislav Vuletin, koji nam je rekao kako je Facebook stranica Tržnica Kaštela rezultat trenutnog stanja, što su prethodno učinili i gradovi poput Zadra, Zagreba, Splita, Trogira ili Vrgorca.
- Cilj nam je na jednom mjestu okupiti kaštelanske poljoprivrednike, OPG-ove i kupce, kako bi lakše uspostavili međusobnu komunikaciju, odnosno da je kupcima lakše doći do željenih proizvoda, a proizvođačima lakše prezentirati svoje proizvode. Tržnicu smo pokrenuli prije šest dana i grupa već ima oko dvije tisuće članova. Među njima su i naši ribari, mesari, članovi OPG-ova, maslinari, vinari, pčelari i drugi proizvođači.
Proizvođači, putem objava u grupi, predstave svoje proizvode, s asortimanom, cijenama i kontakt podacima. Dio njih ima i mogućnost dostave na kućne adrese, što je dodatni trud koji treba cijeniti. Za sada su povratne informacije dobre, kupci su uglavnom zadovoljnim ponuđenim, tek je poneka primjedba na cijene, koje su možda ponegdje nešto malo više, no ipak se radi o pravim domaćim proizvodima, a u cijenu je ukalkulirana i dostava – informirao nas je o radu on line tržnice Vuletin.
Dobar prijem on line tržnice kod građana, ali i potrebe zaposlenih u svakodnevnom životu, koji nisu u mogućnosti obavljati klasičnu kupovinu na nekoj od tržnica, otvara mogućnosti da ovakav vid komunikacije kupac – proizvođač nastavi djelovati i jednog dana kada se sve vrati u normalne životne tokove.
- Ovu Tržnicu nismo napravili samo zbog korone već da se i ubuduće ljudi mogu tu oglašavati, nuditi i tražiti određene proizvode. Plan nam je da se ovaj trend nastavi i dalje jer smatramo da moramo malo više cijeniti trud i rad naših domaćih proizvođača. Ovo je dugotrajan proces koji zahtjeva poprilično truda, kako s naše tako i s njihove strane – ustvrdio je ovaj mladi poduzetnik te nam kazao kako pod motom „Kupujmo hrvatsko, kupujmo domaće, kupujmo kaštelansko“ već neko vrijeme pripremaju projekt web platforme, koja će biti bazirana na lokalnoj razini, odnosno naglasak stavljaju na Kaštela i Splitsko – dalmatinsku županiju.
- To je platforma zamišljena da se domaći proizvođači i OPG-ovi mogu besplatno oglašavati, odnosno prezentirati svoje proizvode tijekom cijele godine te tako lakše komunicirati s kupcima, a da kupci lakše pronađu ono što žele – kazao je Vuletin i pozvao sve one koji se do sada nisu uključili u grupu Tržnica Kaštela da to urade, a poziv je posebno uputio kaštelanskim proizvođačima hrane, od proizvođača voća, povrća i cvijeća, do pčelara, vinara i maslinara.
- Potražite Tržnicu na Facebooku, jedan klik i dio ste grupe, čime vam se otvara mogućnost praćenja svih objava, odnosno bolja informiranost o ovom projektu – zaključio je Tomislav Vuletin.