Predstavljajući u ponedjeljak u Splitu cestovne i nautičke infrastrukturne projekte, koji će se većinom financirati iz EU fondova, HDZ-ov kandidat za župana Blaženko Boban je rekao da je tunel kroz Kozjak najvažniji županijski projekt zbog kojeg je, dok se ne pokrene spreman i kampirati u Zagrebu.
Boban je naglasio kako je Splitsko-dalmatinska županija cestovno jako dobro povezana autocestom, a bit će i brzom cestom Trogir-Solin-Omiš kada ta bude gotova, ali da joj nedostaju četiri vertikale- tunel Ravče, brze ceste Zagvozd-Imotski i Dugopolje-Sinj, te tunel Kozjak.
Tunel kroz Kozjak je najvažniji projekt županije koji je i najdalje odmakao s pripremljenom dokumentacijom i sada je na gotovo 85 posto pripremljenosti do dobivanja građevinske dozvole, rekao je Boban i naglasio da će "kampirati u Zagrebu" dok se taj vitalni projekt ne pokrene.
"U četiri prošle godine je deset luka dovedeno u funkciju. S vertikalama brze ceste, trajektnim pristaništima i lukama mi smo gotovo pa u cijelosti infrastrukturu doveli do samog kraja u našoj županiji. Primarni projekt nam je tunel Kozjak koji je važan zato što grad Split ima samo jedan ulaz na autocestu, a ne možemo zanemariti ni otpad u Lećevici jer će se 12 kilometara skratiti transportni put što je velika ušteda", rekao je Boban.
Kako je ocijenio, bitno je razmišljati i o budućoj infrastrukturi zaobalnog dijela, te o ostanku mladih na njihovim ognjištima jer je to primarni zadatak. Upravo njima grad treba biti dostupan na samo deset minuta vožnje, rekao je i dodao da će iz vlastitih sredstava s 230 milijuna kuna urediti ukupno 50 kilometara cesta u županiji.
Domagoj Maroević iz Lučke uprave je rekao da u razdoblju od 2017. do 2021. planiraju izgradnju ukupno deset luka otvorenih za javni promet županijskog i lokalnog značaja. Riječ je o ukupnom ulaganju većem od 200 milijuna kuna u sklopu kojeg će se izgraditi dvije nove trajektne luke na relaciji Sućuraj-Drvenik, novo katamaransko pristanište u Stomorskoj. Završetkom radova bi trebali imati novih 600 komunalnih vezova i 350 nautičkih vezova koji bi služili kao sezonsko privezište.
Naglasio je da je Lučka uprava u prošle četiri godine investirala u infrastrukturu 140 milijuna kuna. Govoreći o novim projektima u novu trajektnu luku i katamaransko pristanište istaknuo je luke u Krilu Jesenicama, Omišu, Bolu, Drveniku, Hvaru, Kaštel Starom, Sućuraju, Milni.
"Ne može se očekivati da će svih deset luka biti gotovo do 2021. godine, ali nama je plan početi svih deset do 2021. godine, a krajnji rok završetka je 2023. godina tako da bi ti projekti bili raspoređeni u šest proračunskih godina.
Upitan hoće li se odazvati na otvoreni poziv Mire Bulja (Most) na sučeljavanje,Blaženko Boban je rekao "uvijek i svagdje i bilo gdje" ali da bi bio sretan da se sučeljavaju temeljem projekata.
"Znate da nisam sklon bilo kakvim sučeljavanjima i polemikama na bazi vrijeđanja i bilo čega drugoga. U toj varijanti neću, ali u svakoj drugoj hoću i spreman sam na sučeljavanje", rekao je Boban.
Izvor: Slobodna Dalmacija